• Skip to main content
  • Przejdź do stopki
  • Przejdz do nawigacji

Czarna Woda - Urząd Miejski

Oficjalny Serwis Urzędu Miejskiego

  • Gmina
  • Urząd
  • Biznes
  • Turystyka
  • Projekty dofinansowane
  • Kontakt
Biuletyn Informacji PublicznejePuap2e-UrządMapa Gminy Czarna WodaPolski · English · Deutsch

„Wzorcowy System Regionalnego Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia”

8 grudnia 2011 by UM Czarna Woda

Udostępnij ten wpis.

  • Facebook
  • Tweeter
  • LinkedIn

Projekt pt. „Wzorcowy System Regionalnego Monitoringu Ja­koś­ci Usług Publicznych i Jakości Życia”  realizowany przez

Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową w Gdańsku
 

Samorządy gminne wypełniają szereg zadań publicznych, w tym dostarczają mieszkańcom tak zwanych usług publicznych. To dzięki działaniu samorządu m.in. mamy dostęp do publicznego szkolnictwa, utrzymany jest porządek w naszym najbliższym otoczeniu, przy lokalnych drogach świecą latarnie, a najbardziej potrzebujący uzyskują wsparcie opieki społecznej. Choć dla większości mieszkańców te działania samorządu pozostają na co dzień „niewidoczne”, to od nich w dużej mierze zależy to, czy w danym miejscu żyje nam się dobrze.

 Aby samorządy działały sprawnie i racjonalnie, niezbędny jest znaczny zasób informacji na temat tego, jakie obszary działania wymagają szczególnej troski i wsparcia, a w jakich jakość świadczonych usług utrzymana jest na dobrym poziomie. Muszą wiedzieć m.in. czy gimnazja funkcjonujące na ich terenie dobrze przygotowują uczniów do testów, czy częstotliwość wywożenia śmieci jest wystarczająca, a mieszkańcy zadowoleni są z jakości pracy urzędu. Wszystko to po to, aby jak najlepiej zaspokoić, czasem nawet nie do końca uświadomione i zgłaszane, potrzeby mieszkańców.
 

Zaspokojenie tych potrzeb jest tym trudniejsze, gdy samorząd dysponuje ograniczoną sumą środków finansowych. Nie wystarczają one na wszystkie konieczne inwestycje i podniesienie jakości świadczonych usług wszędzie tam, gdzie istnieje taka potrzeba. Konieczne są więc ciągłe wybory priorytetów, zgodnie z którymi dzieli się w każdej gminie ten skromny „tort”. Brakuje jednak narzędzi, żeby ocenić podjęte decyzje i stwierdzić, na ile realizowane działania faktycznie przyczyniają się do podwyższenia jakości życia mieszkańców.

 W obliczu tej sytuacji, aby bardziej efektywnie zarządzać ograniczonym budżetem, wiele samorządów zastanawia się nad wprowadzeniem innowacyjnych metod zarządzani, które, mają doprowadzić do tego, żeby optymalnie wykorzystać zasoby finansowe gminy. Mają one pomóc także w bardziej świadomym podejmowaniu decyzji – kierowaniu środków tam, gdzie są one najbardziej potrzebne.
 

Przeważnie jednak samorządy nie mają wystarczającej wiedzy, aby dobrze zaprojektować swe działania i lepiej zarządzać środkami. Stąd ich udział w projekcie „Wzorcowy System Regionalny Mierzenia Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia” realizowany przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR). To właśnie ten System – na którego testowanie i pilotażowe wdrożenie zdecydowały się cztery gminy: Gdańsk, Słupsk, Stegna i Czarna Woda – ma dostarczyć samorządom koniecznych narzędzi i informacji. Jest on realizowany przez IBnGR we współpracy z tymi samorządami przez najbliższe trzy lata.

 

System dostarcza wiedzy o wszystkich kluczowych obszarach działań samorządów – od edukacji i służby zdrowia po gospodarkę komunalną i infrastrukturę drogową. Dane pochodzą z różnych źródeł. Częściowo, są już obecnie „ukryte” w rejestrach Urzędu Gminy lub też innych instytucji publicznych, takich jak Kuratorium Oświaty czy Powiatowy Urząd Pracy. Jednakże pewne kwestie należy dodatkowo zmierzyć, a o inne zapytać mieszkańców. To właśnie dzięki dodatkowym badaniom dowiemy się, czy częstotliwość wywożenia śmieci jest wystarczająca, a rodzice są zadowoleni z poziomu edukacji w lokalnej podstawówce.

Przemyślany dobór takich informacji (selekcja jest niezbędna, gdyż w wielu obszarach mamy ich nadmiar) i analiza ma służyć w podejmowaniu racjonalnych decyzji oraz ocenie czy decyzje i działania przyniosły oczekiwany skutek. To pozwoli samorządom lepiej zaspokajać potrzeby mieszkańców, a w ostatecznym rozrachunku – podwyższać jakość ich życia.

 

Jednocześnie System dostarczy mieszkańcom informacji o skuteczności działań samorządów. Stanowi więc instrument kontroli i przejrzystości tych działań. Publikowane (na stronach internetowych urzędu gminy) co roku raporty opisujące jakość usług publicznych świadczonych przez samorząd, mają pomóc w ocenie – czy nasza gmina się rozwija, czy też nie? Czy budowa nowej szkoły przyniosła realną poprawę jakości edukacji naszych dzieci? Czy śmieci wysypujące się ze śmietników, które zauważamy, są normą w naszej gminie czy sytuacją wyjątkową? Raporty te, po pierwsze dają mieszkańcom (a także mediom i organizacjom pozarządowym) „twardą” podstawę do wymuszenia podjęcia przez samorząd niezbędnych działań; po drugie, pomagają w podjęciu racjonalnej decyzji przy urnie wyborczej.

 
 
Opracował:

Piotr Zbieranek, IBnGR

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Szkoła w percepcji uczniów – wyniki badań ankietowych uczniów w Gminie Miejskiej Czarna Woda

Prezentujemy opracowanie, które jest rezultatem prac prowadzonych w ramach projektu „Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia” realizowanego przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową w okresie od 1.XI.2010 r. do 31.XII.2014 r. Jest to projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007–2013.

Istotą projektu jest stworzenie zintegrowanego systemu mierzenia jakości usług publicznych i jakości życia, w celu uruchomienia zobiektywizowanego i uspołecznionego programowania rozwoju na wszystkich szczeblach administracji samorządowej.

Tworzony w ramach projektu system pomiaru jakości usług publicznych bazuje na „faktach” pochodzących z różnych źródeł tj. na:

  • danych statystycznych, gromadzonych przez różne instytucje,
  • danych źródłowych pochodzących z ewidencji i rejestrów gminnych,
  • wynikach badań ankietowych (wśród uczniów i mieszkańców gminy),
  • danych określanych na podstawie obserwacji i pomiarów bezpośrednich.

 

Niniejsze opracowanie stanowi wycinek kompleksowego pomiaru jakości usług publicznych w gminie i dotyczy wyników badania opinii uczniów o ich szkole. Badania ankietowe wśród uczniów Zespołu Szkół Publicznych w Czarnej Wodzie (www.zspczarnawoda.eu) przeprowadzono w dniach 9–19.X.2012 r.

Raport, poza diagnozą sytuacji ma także służyć podjęciu publicznej debaty w celu wypracowania drogowskazów dla lepszej gminnej polityki edukacyjnej.

Jakość usług publicznych i wybranych aspektów funkcjonowania miasta Czarna Woda – wyniki sondażu opinii mieszkańców

Prezentujemy kolejny efekt współpracy Miasta Czarna Woda z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową od 1.XI.2010 r.  w ramach projektu „Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia”, powstało opracowanie p.t.

 

„Jakość usług publicznych i wybranych aspektów funkcjonowania miasta Czarna Woda – wyniki sondażu opinii mieszkańców”

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013.

Istotą projektu jest stworzenie zintegrowanego systemu mierzenia jakości usług publicznych i jakości życia, w celu uruchomienia zobiektywizowanego i uspołecznionego programowania rozwoju na wszystkich szczeblach administracji samorządowej.

Tworzony w ramach projektu system pomiaru jakości usług publicznych bazuje na „faktach” pochodzących z różnych źródeł tj. na:

  • Danych statystycznych, gromadzonych przez różne instytucje.
  • Danych źródłowych pochodzących z ewidencji i rejestrów gminnych.
  • Wynikach badań ankietowych (wśród uczniów i mieszkańców gminy).
  • Danych określanych na podstawie obserwacji i pomiarów bezpośrednich.

Niniejsze opracowanie stanowi wycinek kompleksowego pomiaru jakości usług publicznych w gminie i dotyczy wyników badania opinii mieszkańców o jakości życia w ich gminie.

Badania ankietowe wśród mieszkańców Czarnej Wody przeprowadzono w IV kwartale 2012 r.

Raport, poza diagnozą sytuacji ma także służyć podjęciu publicznej debaty w celu wypracowania drogowskazów dla lepszej polityki samorządowej.

 

 Wstępne wyniki wdrożenia wzorcowego systemu monitoringu jakości usług publicznych w mieście Czarna Woda w 2012 r.

 Opracowanie jest efektem prac prowadzonych w ramach projektu „Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia” realizowanego przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową w okresie od 1.XI.2010 r. do 31.XII.2014 r. Jest to projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007–2013.

     Istotą projektu jest stworzenie zintegrowanego systemu mierzenia jakości usług publicznych i jakości życia, w celu wdrożenia zobiektywizowanego i uspołecznionego programowania rozwoju na wszystkich szczeblach administracji samorządowej.

     Niniejsze opracowanie jest efektem przeprowadzenia pierwszego cyklu pomiaru w ramach monitoringu jakości usług publicznych i dotyczy oceny wybranych przez przedstawicieli samorządu, wskaźników obrazujących jakość usług publicznych w mieście Czarna Woda w 2012 roku.

     Raport, poza diagnozą sytuacji ma także służyć podjęciu publicznej debaty w celu wypracowania drogowskazów dla: (1) lepszej gminnej polityki oraz (2) optymalizacji wskaźników do badania w 2013 r.

Pliki do pobrania
Szkoła w percepcji uczniów – wyniki badań ankietowych uczniów w Gminie Miejskiej Czarna Woda (0 kB)
Jakość usług publicznych i wybranych aspektów funkcjonowania miasta Czarna Woda – wyniki sondażu opinii mieszkańców (0 kB)
Wstępne wyniki wdrożenia wzorcowego systemu monitoringu jakości usług publicznych w mieście Czarna Woda w 2012 r. (0 kB)
Szkoła w percepcji uczniów – wyniki badań ankietowych uczniów w gminie miejsko-wiejskiej Czarna Woda (drugie badanie) (0 kB)
Jakość usług publicznych i wybranych aspektów funkcjonowania miasta Czarna Woda w 2013 roku Wyniki sondażu opinii mieszkańców. (0 kB)

 

Pliki do pobrania

740
Tytuł: 740
Rozmiar: 998 KB
806
Tytuł: 806
Rozmiar: 1 MB
807
Tytuł: 807
Rozmiar: 969 KB
926
Tytuł: 926
Rozmiar: 1 MB
927
Tytuł: 927
Rozmiar: 2 MB

W kategorii:Archiwum

Footer

Czarna Woda - Herb

Adres:

Urząd Miejski w Czarnej Wodzie
83-262 Czarna Woda
ul. Mickiewicza 7

Godziny otwarcia

poniedziałki:
8:00 - 16:00
od wtorku do piątku:
7:15 - 15:15

Telefony (+48):

58 587 88 50
58 587 88 55
58 587 89 13
58 587 89 33

Napisz do nas:

Email: urzad@czarna-woda.pl
Fax: 58 587 88 01

Nr konta bankowego

BS SKÓRCZ 65 8342 0009 4003 2001 2000 0002

Urząd Miejski w Czarnej Wodzie · Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 · Deklaracja dostępności / Polityka prywatności · Strona archiwalna

    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
    • O Gminie
      • Aktualności
      • Informacje o gminie
      • Kalendarium Czarnej Wody
      • Biuletyn Informacyjny
      • Plan gminy
      • Kontakt
      • Zdjęcie satelitarne
      • Dla inwestorów
      • Przetargi
      • Podatki i opłaty lokalne
      • Jak załatwić sprawę?
      • Zamierzenia i plany
      • Środowisko
      • Inwestycje
      • Azbest
    • Projekty dofinansowane
      • BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO
      • POWER 2014-2020: „Pomorscy Partnerzy e-Rozwoju”
      • POPC: „Starogardzki Orange Światłowód”
      • RPO WP 2014-2020: „DOBRA EDUKACJA”
      • PROW 2014-2020
      • Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać”
    • Kultura
      • Imprezy kulturalne
      • Kalendarz Imprez Kultura
      • Biblioteka
      • Wystawa Przyrody
      • Wystawa – Ślady Historii
      • Galeria Ostoja
      • Chór „Cor Matris”
      • Klub Emerytów
    • Sport
      • Kalendarz Imprez Sport
      • KS WDA Czarna Woda
      • Koło PZW Czarna Woda
      • Kluby sportowe
      • Brydż
      • Siłownia
      • Basen
    • Turystyka
      • Kalendarz imprez
      • Szlaki wodne
      • Szlaki turystyczne
      • Oferta turystyczna
      • Noclegi
      • Zawody w grillowaniu
      • Wypożyczalnie kajaków
      • Rozkład jazdy PKP
      • Rozkład jazdy PKS
      • Odległości
    • Adresy
      • Adresy i telefony alarmowe
      • Adresy internetowe
      • Adresy lokalne
      • Wizytówki firm
      • Firmy i instytucje
      • Wyszukiwarka ofert pracy z regionu
      • Gastronomia
    • Fotogaleria
    • Spis rolny 2020