Prezentujemy kolejny efekt współpracy Miasta Czarna Woda z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową od 1.XI.2010 r. w ramach projektu „Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia”, powstało opracowanie p.t. „Jakość usług publicznych i wybranych aspektów funkcjonowania miasta Czarna Woda – wyniki sondażu opinii mieszkańców”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013.
Istotą projektu jest stworzenie zintegrowanego systemu mierzenia jakości usług publicznych i jakości życia, w celu uruchomienia zobiektywizowanego i uspołecznionego programowania rozwoju na wszystkich szczeblach administracji samorządowej.
Tworzony w ramach projektu system pomiaru jakości usług publicznych bazuje na „faktach” pochodzących z różnych źródeł tj. na:
- Danych statystycznych, gromadzonych przez różne instytucje.
- Danych źródłowych pochodzących z ewidencji i rejestrów gminnych.
- Wynikach badań ankietowych (wśród uczniów i mieszkańców gminy).
- Danych określanych na podstawie obserwacji i pomiarów bezpośrednich.
Niniejsze opracowanie stanowi wycinek kompleksowego pomiaru jakości usług publicznych w gminie i dotyczy wyników badania opinii mieszkańców o jakości życia w ich gminie.
Badania ankietowe wśród mieszkańców Czarnej Wody przeprowadzono w IV kwartale 2012 r.
Raport, poza diagnozą sytuacji ma także służyć podjęciu publicznej debaty w celu wypracowania drogowskazów dla lepszej polityki samorządowej.